sunnuntai 8. kesäkuuta 2014

Nää mun geenit

No niin. Aamun järkytys on koettu. Ei siis paino mennyt tällä viikolla alaspäin, vaan puoli kiloa oli tullut lisää. Tästä en tykkää, mutta osasin kyllä odottaa. Ehkä onnistun tällä viikolla paremmin, vaikka ei sekään ole sanottua, koska jälleen on luvassa erilaisia juhlia ja poikkeustilanteita. Sanonpa vain, että ihailen niitä, jotka poikkeusolosuhteissakin pystyvät pitämään syömisen minimissä.

Asiasta viidenteen. Olen viettänyt aikaa viime päivinä hoikan ystävättären kanssa. Vertailin meidän kahden syömisiä siinä samalla. Annoskoko oli melko sama, kupikin painottaa kasviksia ja ottaa niiden oheen lihaa / kalaa tai kanaa. Siinä ei ollut eroa. Hän napostelee enemmän karkkeja kuin minä, joten sekään ei selitä painoeroa. Hän harrastaa liikuntaa enemmän kuin minä, mikä saattaa selittää paljonkin. Joka tapauksessa väistämättömästi aloin ajatella geenejä ja aineenvaihduntaa. Jospa vain olen saanut sellaiset geenit, jotka olisivat olleet pula-ajalla menestymisen valtti. Ehkä minä en vain kerta kaikkiaan tarvitse ruokaa niin paljon kuin moni muu. Jos näin on, niin se on kyllä epäreilua.

Toisaalta voi yhtä hyvin olla, että tuo on vain helppo tekosyy olla lihava. "Mulla nyt on vain sellaiset geenit..." Ehkä peruskulutus kasvaa riittävästi, kun kehon painosta suurempi osa on lihasta. Nythän lähes puolet minusta on läskiä. Ja tämä ei ollut liioittelua. Body index -mittauksen jälkeen tiedän ihan täsmälleen.

Toisaalta siis lohdullista. Hoikkanakin voi syödä melko paljon, kunhan myös liikkuu ja kunhan ensin pääsee tästä älyttömästä läskimäärästä eroon.
Ainakin voin tällä ajatuksella lohduttautua. Oli se sitten totta tai ei.

Aamupaino 92,2

Ps Ostostv mainostaa juuri jotain kuolematona kuntolaitetta, jossa vain viisi minuuttia päivässä riittää laihduttamiseen ja unelmavartalosi saavuttamiseen. Pitäisiköhän tilata?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tietoja minusta