keskiviikko 28. toukokuuta 2014

Vain kerran viikossa vaa'alle?

Paino heittelehtii irrationaalisesti kuin pörssikurssit. Tänään painoin 700 grammaa enemmän kuin eilen, mutta onneksi yli kilon vähemmän kuin toissapäivänä.
Eilisessä painossa ei ollutkaan mitään järkeä. Ihan kuin olisin punnituksen ajaksi riisunut toisen tissin kokonaan pois. Tai ehkä jopa molemmat.

Huvittaa aina ne viiskytjotainkiloiset naiset, jotka osaa sanoa oman painonsa vaihteluvälin puolen kilon tarkkuudella. Itsestäni tuntuu, että tuollainen viiden kilon haitari olisi ihan hyvä, ei tuntuisi että valehtelee kun sitä painoaan joutuu kertomaan. Että siinä se pyörii tällä hetkellä yhdeksänkymmenen ja yhdeksänkymmeneviiden välillä.

Tiedän myös, että juuri tästä painon päivittäisestä heilahtelusta johtuen laihduttajan pitäisi punnita itsensä vain kerran viikossa tai jotain. Tai vielä mieluummin luottaa peiliin.
Ei sovi minulle. Minä tarvitsen palautetta ihan päivittäin. Pikkuisenkin pienempi lukema tuntuu palkitsevalta, ihan kuin saisi pusun ja tapautuksen takamukseen hyvän aamun kunniaksi. Kasvava painolukema puolestaan pakottaa vähän miettimään. Että ihan oikeastiko söin eilen pitsaa? No ei kai tämä SITTEN mikään ihme ole. Nyt sellaiset hölmöilyt pois, muru.

Palaute viikon välein on liian harvoin minulle. En minä jaksa pysyä viikkoa kiinnostuneena miehestäkään, jos se ei kertaakaan soita, tekstaa tai tule käymään. En vaikka se sitten toisi kimpun ruusuja.

Miettikää nyt tätä ruusuasiaa. Jos se sama mies tulee joka päivä käymään ja tuo joka päivä ruusun, niin pääset ilahtumaan seitsemän kertaa. Seitsemän kertaa onnellinen hetki versus yksi. Onko vaikea valinta?

Ja mitä tulee tiheästi saatuun palautteeseen, niin kyllä kiitos sitä minulle myös mieheltä (jos sellainen sattuu löytymään), ei pelkästään vaa'alta. Olen kokeillut yhteiselämää sellaisenkin miehen kanssa, joka ei paljonkaan jaksanut kertoa hyvistä puolistani. Ei toisaalta moittinutkaan kuin harvoin. Tosin sitten tuli aina täyslaidallinen. Joka tapauksessa minä olin jo aina siihen mennessä unohtanut, millaisista tilanteista hänen ärtymyksensä oli alkanut. "Neljä viikkoa sitten sanoit...."

Niin hyvät kuin huonotkin terveiset pitää saada heti. Minusta se on reilua peliä. 


Aamupaino 92,6
(Jalkasärky on alkanut. Viime yö oli sen vuoksi h-i-r-v-e-ä. Täytyy varata läjä särkylääkkeitä kotiin.)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tietoja minusta